Rozwijanie kompetencji kluczowych w uczeniu się
W naszym przedszkolu rozwijamy kompetencje kluczowe w uczeniu się dzieci:
I POROZUMIEWANIE SIĘ W JĘZYKU OJCZYSTYM
Przedszkole to kolejny etap, gdzie dziecko nabywa umiejętności w zakresie porozumiewania się w języku ojczystym w zrozumiały dla otoczenia sposób. Uczy się pisać , czytać, rozumieć, wyrażać słowem myśli, budować wypowiedzi.
II POROZUMIEWANIE SIĘ W JĘZYKACH OBCYCH
Dzieci uczą się podstaw języka angielskiego, ale także poznają słowa, pojęcia w innych językach w zależności od realizowanego tematu. Porozumiewanie się w obcych językach wymaga rozumienia takich umiejętności jak np. rozumienie różnic kulturowych. W naszym przedszkolu dzieci nabywają podstaw i doświadczeń do budowania tych umiejętności. Tworzymy sytuacje edukacyjne sprzyjające budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęć poznawania innych kultur.
III KOMPETENCJE MATEMATYCZNE I PODSTAWOWE KOMPETENCJE NAUKOWO - TECHNICZNE
Rozwijanie kompetencji matematycznych ( liczenie, poznawanie figur, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia itd.) stanowi podstawę do kształtowania umiejętności rozwijania i wykorzystywania myślenia matematycznego w celu rozwiązywania problemów wynikających z codziennych sytuacji. Kompetencje naukowo techniczne rozwijane choćby na warsztatach Labolo , czy poprzez eksperymentowanie i doświadczenia odnoszą się do wyjaśniania świata przyrody, rozumienia zmian powodowanych przez działalność ludzką oraz odpowiedzialność za te zmiany.
IV UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ
Rozwijamy zdolność dzieci do konsekwentnego i wytrwałego uczenia się poprzez efektywne zarządzanie czasem i informacjami, zarówno indywidualnie jak i w małych grupach. Kompetencja ta oznacza nabywanie, przetwarzanie i przyswajanie nowej wiedzy, a także korzystanie ze wskazówek. Podczas różnych działań przedszkolnych rozwijamy te umiejętności. Ważna jest umiejętność pokonywania przeszkód, motywacja i wiara we własne możliwości, której rozwijanie w naszych przedszkolakach jest dla nas szczególnie istotne. Poprzez systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka przygotowujemy je do podjęcia nauki w szkole.
V KOMPETENCJE SPOŁECZNE I OBYWATELSKIE
To kompetencje osobowe, interpersonalne i międzykulturowe przygotowujące nasze przedszkolaki do uczestnictwa w życiu społecznym. Przedszkole uczy relacji międzyludzkich, daje nowe doświadczenia, a nasz program "Język żyrafy - język serca...." czy warsztaty z języka migowego i projekt "Z serca Smyka" otwierają dzieci na innych ludzi i uczą pozytywnych relacji społecznych.
VI INICJATYWNOŚĆ I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
Dzieci w naszym przedszkolu mają możliwość realizowania własnych pomysłów, są kreatywne i chętne do podejmowania nowych wyzwań. Poprzez podsuwane im przez nauczycielki propozycje działań , materiały, środki, przedszkolaki rozwijają swoją kreatywność, innowacyjność, zdolność planowania przedsięwzięć i realizację celów.
VII ŚWIADOMA EKSPRESJA KULTURALNA
Przedszkolaki poprzez wycieczki, warsztaty oraz za pośrednictwem szeregu środków wyrazu w tym: muzyki, teatru, literatury, sztuk wizualnych uczą się wyrażać siebie, swoje uczucia.
VII KOMPETENCJE INFORMATYCZNE
Przedszkolaki uczą się w umiejętny i bezpieczny sposób korzystać z technik informatycznych i komputerowych w tym sprzętu komputerowego - tablica interaktywna.